عمومی

بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هنر و علم دستیابی به صفحات بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل است. از آنجا که جستجو یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که افراد از طریق آن مطالب را به‌صورت آنلاین پیدا می‌کنند ، رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک به یک وب‌سایت شود. در گوگل و سایر موتورهای جستجو ، صفحه نتایج اغلب دارای تبلیغات پولی در بالای صفحه است ، و پس‌ازآن نتایج معمولی یا آنچه بازاریابان جستجو “نتایج جستجوی ارگانیک” می‌نامند. به ترافیکی که از طریق SEO می‌آید اغلب “ترافیک جستجوی ارگانیک” گفته می‌شود تا آن را از ترافیکی که از طریق جستجوی پولی ایجاد می‌شود متمایز کند. جستجوی پولی اغلب به‌عنوان بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یا پرداخت به ازای کلیک (PPC) نامیده می‌شود.

برخی از تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو:

کلمات کلیدی سرچ (Search keyword) : بررسی کلمات کلیدی که یک سایت قبلاً برای آن رتبه‌بندی کرده و شناسایی اصطلاحاتی که جستجوگران در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

بازاریابی محتوا (Content marketing): ایجاد محتوای قانع‌کننده و با کیفیت بالا برای ارائه تجربه کاربری مثبت و جذب لینک ها و رسانه های اجتماعی.

پیوند سازی (Link building): به دست آوردن یک لینک باکیفیت بالا با محتوای خوب مانند دسترسی به سایر وب‌سایت‌ها،  روابط با مدیران وب‌سایت،گرفتن مطبوعات برای جذب پیوند و… .

 بهینه‌سازی درون صفحه(On-page optimization): مانند بهینه‌سازی نشانی اینترنتی صفحه(URL) برای درج کلمات کلیدی ، به‌روزرسانی برچسب عنوان (title tag)صفحه برای استفاده از اصطلاحات جستجوی مرتبط و استفاده از ویژگی alt برای توصیف تصاویر. به‌روزرسانی متا تگ‌های صفحه (مانند meta description tag).

بهینه‌سازی معماری سایت (Site architecture optimization): ایجاد نقشه سایت XML همچنین می‌تواند راه خوبی برای صفحات بزرگ‌تر باشد تا به موتورهای جستجو در کشف و خزیدن تمام صفحات سایت کمک کند

نشانه‌گذاری نشانه‌ای(Semantic markup) : نشانه‌گذاری معنایی )مانند Schema.org ) برای توصیف معنای محتوای موجود در یک صفحه استفاده می‌شود ، مانند کمک به شناسایی نویسنده یک محتوا یا موضوع و نوع محتوا در یک صفحه. استفاده از نشانه‌گذاری معنایی می‌تواند به نمایش قطعات غنی در صفحه نتایج جستجو مانند متن اضافی ، مرور ستاره‌ها و حتی تصاویر.

مزایای سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتورهای جستجو بخش مهمی از بازاریابی آنلاین است زیرا جستجو یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که کاربران در وب انجام می‌دهند. نتایج جستجو در یک لیست مرتب ارائه‌شده و هرچه جستجو در آن لیست بالاتر باشد ، بازدیدکننده سایت بیشتر به آن تمایل دارد. به‌عنوان‌ مثال ، برای یک جستجوی معمولی ، در نتیجه ۴۰-۶۰% از کل ترافیک آن جستجو را دریافت می‌کنیم و در نتایج شماره دو و سه نیز ترافیک کمتری دریافت می‌کنیم. فقط ۲ الی۳ % از جستجوگران فراتر از صفحه اول نتایج جستجو را کلیک می‌کنند. بنابراین ، حتی یک پیشرفت کوچک در رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌تواند منجر به بازدید بیشتر وب‌سایت‌ها و کسب‌وکار شود. به همین دلیل ، بسیاری از مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها سعی می‌کنند نتایج جستجو را دست‌کاری کنند تا سایت آن‌ها در صفحه نتایج جستجو (SERP) بالاتر از رقبای خود نمایش داده شود.

سئو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو مانند Google از الگوریتم یا مجموعه‌ای از قوانین برای تعیین صفحات نمایش داده‌شده برای هر پرس‌وجو استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها بسیار پیچیده هستند و صدها یا حتی هزاران عامل مختلف رتبه‌بندی را برای تعیین رتبه‌بندی SERP های خود در نظر می‌گیرند. بااین‌حال ، سه معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت سایت و نحوه رتبه‌بندی آن‌ها ارزیابی می‌کنند:

لینک‌ها : لینک‌های سایر وب‌سایت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند. دلیل آن این است که لینک را می‌توان به‌عنوان رأی باکیفیت از سایر وب‌سایت‌ها در نظر گرفت ، زیرا بعید است صاحبان وب‌سایت‌ها به سایت‌های دیگر باکیفیت پایین لینک دهند. سرچ‌هایی که لینک‌های بسیاری از سایت‌های دیگر را دریافت می‌کنند ازنظر موتورهای جستجو دارای اعتبار هستند (در Google به آن PageRank گفته می‌شود)، به‌ویژه اگر سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌دهند خود معتبر باشند.

محتوا : موتورهای جستجو علاوه بر مشاهده لینک ها ، محتوای یک صفحه وب را نیز تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که آیا برای هرگونه جستجوی مشخص مناسب است یا خیر. بخش عمده‌ای از SEO در ایجاد محتوا است که به سمت کلمات کلیدی که کاربران موتورهای جستجو در جستجوی آن‌ها هستند ، انجام می‌شود.

ساختار صفحه : ازآنجاکه صفحات وب با HTML نوشته می‌شوند ، نحوه ساختار کد HTML می‌تواند بر توانایی موتورهای جستجو در ارزیابی صفحه تأثیر بگذارد. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان ، URL و هدرهای صفحه و اطمینان از خزنده بودن سایت ، اقداماتی است که صاحبان سایت می‌توانند برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن